امروزه با افزایش حجم ترافیک راه ها و بالا رفتن فشار ناشی از چرخ وسایل نقلیه، روسازی های آسفالتی در معرض بارگذاری بیشتر و در نتیجه تنش های فشاری و کششی زیادی قرار می گیرند. لذا خرابی هایی چون خستگی و شیار افتادگی که ناشی از بارهای ترافیکی زیاد بوده و موج زدگی و ناهمواری هایی که در اثر ترمزهای شدید وسایل نقلیه روی می دهند، یکی از معضلات اصلی روسازی های انعطافپذیر آسفالتی به شمار می روند و در حال افزایش هستند. در حال حاضر، رویه های جاده ها و معابر کشور با استفاده از آسفالت گرم سنتی اجرا می شوند که با استفاده از مصالح سنگی دانه بندی شده و قیر خالص تولید می شود. دوام ناکافی این آسفالت در تحمل فشارهای وارده، متوسط عمر مفید آن را در کشور به کمتر از پنج سال رسانده است که این موضوع منجر به اختصاص اعتبارات و بودجههای هنگفت به این صنعت گردیده و هر ساله باعث هدر رفتن سرمایه های زیادی می شود. لذا با علم بر حجم بالا و روز افزودن وسایل نقلیه از یک سو و عمر کوتاه و خرابیهای متعدد رویه های آسفالتی رایج از سوی دیگر، نیاز به استفاده از لایه های آسفالتی با دوام بیشتر امری ضروری به نظر می رسد. در این مسیر، استفاده از آسفالت الیافی با مشخصات عملکردی فوق العاده و جایگزین نمودن آن با آسفالت گرم سنتی در محورهای بزرگراهی و معابر پر تردد کشور، راهکاری مناسب و مقرون به صرفه است.
شرکت محاسبان پارس طرح، در راستای ارتقاء سطح دوام آسفالت و به منظور کاهش هزینه ها با استفاده از فن آوری های نوین در مهندسی عمران، طی تفاهم نامه پژوهشی با شهرداری اصفهان، موفق به طراحی و اجرای موفقیت آمیز آسفالت الیافی در سال 1391گردید و در همین راستا موفق به کسب جوایز و تقدیر نامه های طرح برتر پژوهشی از سوی وزارت کشور و سازمان دهیاری ها گردید.